Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 1. mars 2013

Våren er her

Selv om nattekulden holder seg så har det vært ganske vårlig om dagen i det siste.

Det er kanskje derfor jeg plutselig fant ut (med litt press fra datteren)  at hvite gardiner på vaskerommet ville passe helt utmerket.

Også foran tørkesnorene ble det
hvite gardiner.

Egentlig hadde vi planlagt skyvedører her. Gardiner ble hengt opp som en midlertidig løsning. Etterhvert fant jeg ut at gardiner er best. De kan trekkes helt ut til hver side og det er enkelt å henge opp på hele snorenes bredde.























Slik så vaskerommet ut for noen dager siden.
   

Jeg kommer til å starte min helt egen vårtegn-serie i år. Hvis noen andre vil være med på det så er det hyggelig. Så hver lørdag, faktisk helt fram til 1.juni kommer jeg til å prise våren.

Det er bare 4 dager igjen av første runde av Jernias hjemmefikserutvelgelse og jeg trenger noen ekstra stemmer.

2 kommentarer :

  1. Jeg stemte akkurat på deg :-)
    Det ble flott på vaskerommet ditt!

    SvarSlett
  2. Hei, koselig og praktisk arbeidsom du har. Fint med hvite sommergardiner ble det.. Jeg har stemt på deg tidligere, men er det mulig igjen? Heier på driftige deg!!

    SvarSlett