Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 4. mars 2017

Det hjelper

Det mye enklere å holde orden når det er godt system i utgangspunktet. For selv om det ikke var så ille før, så ble det mye bedre etterpå.

De siste årene har alle kassene med julepynt stått stablet i kjelleren. Alt var sortert i godt merka esker, men jeg måtte flytte alle om jeg først skulle ha den nederste.

Etter en tur til IKEA for å kjøpe flere IVAR-hyller tok det bare et par timer før det så mye bedre ut.

Jeg valgte å kutte av den siste stigen nærmest vinduet slik at det er mulig å komme ordentlig til det. Jeg mistet en hylle i høyden, men vant på det estetiske.

Det ble etterhvert helt tydelig at noen av pappkassene har levd et tungt liv, og bør erstattes med noe mer solid. Noen kasser inneholder også pynt som ikke har vært i bruk på mange år, og det trenges en vurdering om det fortsatt skal oppta hylleplass. Kassen med påskepynt er for liten, og jeg burde egentlig sortert litt der. Noe av pynten bærer preg av alt vannet vi hadde i kjelleren i 2012, og selv om jeg ikke har brukt den siden har jeg problemer med å kaste. Kanskje jeg i år skal gå på leting etter ny påskepynt? Kanskje vurdere hav som trengs.

Det siste kan kanskje være et stikkord også for andre hyller i kjelleren. Så jeg får se innimellom skanning av bilder og leting etter slektninger om jeg skal ta et par grep.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar