Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 14. april 2018

Vårtegn: Mye mer vårlig

Selv om jeg skulle ønsket meg enda varmere dager, så er det blitt mye mer vårlig enn for ei uke siden.

Det ser ut til at hekken som lå nedtynget av snø klarer å reise seg igjen.

Det er store lubne knopper på Magnoliatreet og nye skudd på Storkenebb.
Mot syd er det blitt et større snøfritt område, og det går ann å sitte på benken som ble stående ute hele vinteren. Det er kun her bakken har tørket opp, overalt ellers er den full med vann. Bak låven - i kjøkkenhagen ligger det fortsatt mye snø. Jeg er veldig glad for at vi fikk tatt en skikkelig rufs i den i fjor høst.




   

1 kommentar :

  1. Du har faktisk mindre snø enn her. Så godt å se bare flekker. Vi får håpe på at varmen kommer nå. Herlig magnoliaknopp! :)

    SvarSlett