Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 8. april 2018

Vårtegn: sølete

Endelig kommer siste ukas status på jakten etter våren.

Til tross for et par ny cm med snø på tirsdag og natt til onsdag, så har det blitt store snøfrie områder denne uka.

Det er fortsatt veldig vått i hagen, så jeg unngår å tråkke for mye.

Jeg lurer på om Alperipshekken noensinne kan reise seg helt igjen, fortsatt ligger mye av den under snø.

Det store problemet akkuart nå, og som oppstår hvert år, er veldig sølete områder.

Utenfor veien med singel er det bare leire. Når leire blir våt er den utrolig klissete og fester seg i tykke lag på støvlene. Det er enda en stund for det er aktuelt med sko.




1 kommentar :

  1. Håper solen kommer å tørker opp!

    Minstemann kom med en bukett med hestehov til meg i dag
    Det er vårtegn det, så herlig ♡

    SvarSlett