Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 20. mai 2017

Nautilus

På et eller annet tidspunkt hadde jeg kjøpt noen lysestaker i feilvareavdelingen på Hadeland glassverk. Hvorfor jeg hadde kjøpt to store og en bitteliten vet jeg ikke. Sannsynligvis var forklaringen så enkel at det var det jeg hadde hatt råd til kjøpe.

De hadde ikke vært brukt på mange år, for her på gården trenger vi et større antall hvis de skal brukes på spisebordet.

Den lille har bare plass til det som kalles juletrelys og jeg så for meg en hel rad med disse på kommoden i spisestua. Og for at år siden kom jeg over flere på en bruktside på nettet.

Da fikk jeg også vite at de heter Nautilus, og at det fantes en enda større størrelse. Den største kan både brukes til vanlige lys og til kubbelys 4,5 cm. 

Forrige helg savnet jeg enda flere, og sist søndag sjekket jeg på Finn. Noen tastetrykk senere så jeg jeg gjort avtaler henting, sending og levering av noen til.





Jeg har ingen konkrete planer om når de skal brukes, men jeg ser for meg hvordan. 



2 kommentarer :

  1. Hahaha, litt morsomt når man bare bestemmer seg for å titte på Finn. Vis meg det når de er i bruk da.

    SvarSlett
    Svar
    1. I kveld har jeg kjøpt en leketraktor og en smørbrødklype. Jeg skal selvsagt vise fram borddekkingen med Nautilus.

      Slett